E-poe müügitingimused ja tööriistade renditingimused

Tutvu e-poe müügitingimustega
Tutvu tööriistade renditingimustega

Plaadimehed OÜ e-poe müügitingimused

1. E-poe üldsätted

1.1. Veebipoe www.plaadimehed.ee (edaspidi Plaadimehed e-pood) omanik on Plaadimehed OÜ (registrikood 12598402), asukohaga Peterburi tee 53, 11415 Tallinn.

1.2. E-poest on võimalik sooritada oste
1.2.1. eraisikuna.
1.2.1. Eestis registreeritud juriidilise isikuna.  

2. E-poe müügilepingu kehtivus, kauba- ja hinnainfo

2.1. Müügitingimused kehtivad Plaadimehed e-poest kaupade ostmisel.

2.2. Plaadimeeste e-poes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde. Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu 20%. Hinnale lisandub tasu kauba kättetoimetamise eest. E-poes kuvatud hinnad on eurodes ning maksete vastu võtmine toimub eurodes.

2.3. Kauba kohaleoimetamise tasu sõltub ostja asukohast ning kohaletoimetamise viisist. Kohaletoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamisel.

2.4. Teave kauba kohta on esitatud Plaadimehed e-poes vahetult kauba juures. Tooteinfot kontrollitakse ja täiendatakse regulaarselt. Kuna toote andmed on sisestatud tootjate poolt antud info alusel, ei võta Plaadimeeste e-pood vastutust toote andmete õigsuses.

2.5. Plaadimehed e-pood jätab endale õiguse loobuda müügist kui tootega on juhtunud inimlik eksitus hinna sisestamisel või tehniline viga süsteemis (näiteks kui 500 EUR’i maksev Plaadilõikur on järsku müügis 50 EUR’iga on tegemist ilmselgelt veaga. Sellest tulenevalt eeldame, et klient peaks aru saama, et tegemist on veaga ja toode ei kuulu sellise hinnaga müümisele).

2.6. Tootepildid on illustratiivse tähendusega.

3. E-poes tellimuse vormistamine

3.1. Kauba tellimiseks tuleb lisada soovitud tooted ostukorvi. Tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv toodete kohaletoimetamise viis. Seejärel kuvatakse ekraanile tasu suurus, mille saab tasuda pangalingi kaudu või muu makselahenduse abil.

  • Eesti pangalingid: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay
  • Visa/Mastercard kaardimaksed
  • Soome pangalingid: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki
  • Läti pangalingid: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor
  • Leedu pangalingid: Swedbank, SEB, Siauliu ja Luminor

NB! Pangalingiga tasumisel vajutada kindlasti panga lehel nupule „Tagasi kaupmehe juurde“.

Makseid vahendab Maksekeskus AS. Tasumine toimub väljaspool Veebipoodi turvalises keskkonnas – pangalingiga tasumisel vastava panga turvalises keskkonnas ja krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS turvalises keskkonnas. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele. Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Veebipoe arvelduskontole.

Veebipoe omanik on isikuandmete vastutav töötleja ning edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-le.

3.2. Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Plaadimehed OÜ arvelduskontole.

3.3. Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest ostjat esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.

 3.4. E-poes sooritatud tellimuste töötlemine toimub tööpäevadel (E-R kl 9.00-16.00). Kui tellimuse esitamise aeg jääb hiljemaks kui reedel kl 13.00, toimub tellimuse vormistamine järgneval esmaspäeval. Kehtib ka “tulen kaubale ise järele” tarnevaliku puhul. Palume tähele panna, et ka valiku “Poest kätte” korral tuleb oodata kauba saabumise teavitust.

4. E-poest ostetud kauba kohaletoimetamine

4.1. Kaupu saadetakse Eesti, Läti, Leedu ja Soome piires.

4.2. Kauba saatmiskulud kannab ostja ning vastav hinnainfo on kuvatud saatmisviisi juures.

4.3. Saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 5 tööpäeva jooksul alates müügilepingu jõustumisest. Kampaaniate ajal võib tarneaeg pikeneda kuni 7 tööpäevani. Kui kaupade kohaletoimetamine kokkulepitud ajaks ei ole võimalik, on Plaadimehed OÜ-l õigus tarneaega pikendada, andes sellest kliendile eraldi teada. 

4.4 Kaupade tarnimispartneriteks on Omniva ja Itella (Smartpost).

4.5. Ostjat teavitatakse telefoni või e-maili teel kui kaup on kättesaamiseks valmis. 

5. E-poest ostetud toodete taganemisõigus

5.1. Pärast tellimuse kättesaamist on ostjal õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul.

5.2. Taganemisõigus ei kohaldu, kui ostjaks on juriidiline isik.

5.3. 14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes. Tagastatav toode peab olema komplektne ehk sisaldama kõiki tootepakendis sisaldunud esemeid. Juhul, kui toode on ostetud kampaania korras, kus kaubale on lisatud veel mõni toode, tuleb tagastada kogu toodete komplekt.

5.4. Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Plaadimehed e-poel õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.

5.5. Kauba tagastamiseks tuleb esitada kauba ostmisest taganemise avaldus, mille kohta leiab infot siit. (lae alla .docx fail, täida see ära ja saada e-posti aadressil epood@plaadimehed.ee) 

5.6. Kauba tagastamise kulud kannab ostja, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv asi ei vasta tellitule (nt vale või defektiga toode).

5.7. Tagastatav kaup peab olema kasutamata ja originaal pakendis. Kauba pakend peab olema terve ja puhas. Toote kaubanduslik välimus peab olema täielikult säilinud.

5.8. Ostja peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale.

5.9. Plaadimehed e-pood tagastab tagastatava kauba kättesaamisel ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik ostjalt lepingu alusel saadud tasud.

5.10. Plaadimehed e-pood võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.

5.11. Kui ostja on sõnaselgelt valinud Plaadimehed e-poe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea Veebipood tarbijale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.

5.12. Plaadimehed OÜ-l on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda ostjalt tagasi kaup, kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.

6. E-poest ostetud kauba kohta pretensiooni esitamise õigus

6.1. Plaadimehed e-pood vastutab ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale. Sellest esimese kuue kuu jooksul asja üleandmisest ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Plaadimehed e-poe kohustus.

6.2. Plaadimehed e-pood ei vastuta ostja süül toote halvenemise/kahjustumise eest; puuduste eest, mis on tekkinud toote mittekorrapärase kasutamise tagajärjel; toote normaalse füüsilise kulumise eest tavalise kasutamise korral.

6.3. Ostjal on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul Plaadimehed e-poe poole, saates e-kirja aadressile epood@plaadimehed.ee või helistades telefonil: 5056208

6.4. Plaadimehed e-pood ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist ostjale.

6.5. Kui Plaadimehed e-poest ostetud kaubal on puudused, mille eest e-pood vastutab, parandab või asendab e-pood puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab e-pood ostjale kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.

6.6. Plaadimehed e-pood vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.

7. E-poe otseturustus ja isikuandmete töötlemine

7.1. Plaadimehed e-pood kasutab ostja poolt sisestatud isikuandmeid (sh nimi, telefoninumber, aadress, e-maili aadress, pangarekvisiidid) ainult tellimuse töötlemiseks ning kauba ostjale saatmiseks.

7.2. Plaadimehed e-pood edastab isikuandmeid veoteenust pakkuvale ettevõtetele selleks, et kohale toimetada kaupa.

7.3. Plaadimehed e-pood saadab ostjale uudiskirju ning pakkumisi ostja e-maili aadressile ainult juhul, kui ostja on selleks avaldanud soovi sisestades veebilehel e-kirja aadressi ning andnud teada oma soovist otsepostituse teadete saamiseks.

7.4. Ostjal on igal ajal võimalik loobuda e-postile saadetavatest pakkumistest ja uudiskirjadest andes sellest meile teada e-kirja teel või järgides pakkumisi sisaldava e-kirjas toodud juhiseid.

8. E-poe ostudega seotud vaidluste lahendamine ja vastutus

8.1. Kui ostjal on Plaadimehed e-poe osas pretensioone, tuleb need saata meiliaadressile epood@plaadimehed.ee.

8.2. Kui ostja ja Plaadimehed e-pood ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on ostjal võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin . Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja Veebipoe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta. Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.

8.3.Plaadimehed e-pood vastutab kliendi ees ning klient vastutab Plaadimehed e-poe ees teisele poolele käesolevate tingimuste rikkumisega tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.

8.4.Plaadimehed e-pood ei vastuta kliendile tekitatud kahjude eest või toote kohaletoimetamise viibimise eest juhul, kui kahju või toote kohaletoimetamise viibimine on tingitud asjaolust, mida Plaadimehed OÜ ei saanud mõjutada ning mille saabumist ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud).

Plaadimehed OÜ tööriistade rendi üldtingimused

1. Mõisted

1.1. Rendileandja – Plaadimehed OÜ

1.2. Rentnik – isik, kellega Rendileandja on sõlminud Lepingu;

1.3. Pool – Rendileandja või Rentnik;

1.4. Leping – Poolte vahel sõlmitud Seadmete rendileping, milles on fikseeritud rendile antavad Seadmed, renditasu ning muud erikokkulepped.

1.5. Seade – Lepingu alusel renditav tööriist, seade või muu vara (sh tarvikud), mille loetelu on fikseeritud Lepingus;

1.6. Üldtingimused – Rendileandja Seadmete rendi üldtingimused, mis sisalduvad käesolevas dokumendis, on kohaldatavad Rendileandja poolt sõlmitavatele kõigile Seadmete rendi- ja üürilepingutele ulatuses, milles Pooled ei lepi muus rendisuhet kajastavas dokumendis, sh Lepingus või Kliendilepingus, kokku teisiti, ning on Lepingu lahutamatuks lisaks.

1.7. Objekt – renditud Seadme kasutamise aadress.

2. Rentniku kinnitused

2.1. Lepingu sõlmimisega annab Rentnik Rendileandjale alljärgnevad kinnitused:
2.1.1. Rentnikul ja tema nimel tegutseval isikul on kõik õigused Seadmete osas Lepingu sõlmimiseks, Rentnikule ei ole teada ühtegi asjaolu, mis võiksid takistada või teha võimatuks Rentniku poolt Lepingust Rentnikule tulenevate kõigi kohustuste nõuetekohase täitmise;
2.1.2. Rentnik on tutvunud ja Rendileandja on Rentnikku piisavalt informeerinud ja instrueerinud alljärgnevast: renditavate Seadmete omadused, rendihinnakiri, tehniline seisund, Seadmete kasutamist puudutavad juhendid ja eeskirjad, sh ohutusnõuded; Rentnik on saanud Rendileandjalt ammendavad vastused kõigile Seadmete kasutamist ja omadusi puudutavatele küsimustele;
2.1.3. Rentnik omab kõiki vajalikke ning nõutavaid oskusi ning muid vajalikke eeldusi tema poolt renditavate Seadmete nõuetekohaseks kasutamiseks.

3. Lepingu sõlmimine ja tähtaeg

3.1. Leping loetakse sõlmituks arvates Poolte vahel vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis sellekohase kokkuleppe saavutamise ajahetkest, kui poolte kokkuleppest või Üldtingimuste teistest sätetest ei tulene teisiti.

3.2. rendisuhe algab Seadmete Rendileandja rendipunktist, mille asukohad ja kontaktandmed on fikseeritud Rendileandja veebilehel (www.plaadimehed.ee), (edaspidi: „Rendipunkt”) väljastamise ajahetkest ning lõpeb Seadme nõuetekohasel tagastamisel samasse Rendipunkti (edaspidi: „Rendiperiood”). Füüsilisest isikust Rentnikel on Rendiperioodi maksimaalseks pikkuseks 30 päeva, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

3.3. kui ei ole muud kokkulepet, arvestatakse Rendiperioodi pikkust päevades (edaspidi: „Rendipäev”). Esimeseks Rendipäevaks on Seadme Rendipunktist Rentnikule üleandmise päev. Rendiperioodi kehtivuse viimaseks päevaks on Seadme nõuetekohase tagastamise päev. Kui Seade tagastatakse Rendipunkti enne kella 11.00, on Rendiperioodi kehtivuse viimaseks päevaks tagastamise päevale eelnenud kalendripäev.

4. Seadmete üleandmine ja tagastamine

4.1. Seade antakse Rentniku kasutusse üle Lepingu sõlmimisel või muu sellekohase kirjaliku aktiga Rendileandja Rendipunktis. Seade tuleb tagastada samasse Rendileandja Rendipunkti. Rentnik võib Seadme tagastada Rendipunkti vabalt valitud tööpäeval esmaspäevast reedeni , kuid Seade tuleb tagastada hiljemalt Lepingu kehtivuse viimasele päevale järgneva kalendripäeva kella 10:00-ks. Seadmete väljastamine ja tagastamine on võimalik üksnes Rendileandja ettevõtte tavalistel lahtiolekuaegadel, millega Rentnikul on võimalik tutvuda Rendileandja interneti koduleheküljel www.plaadimehed.ee.

4.2. Seadmete vastuvõtmisel on Rentnik kohustatud koheselt kontrollima Seadmete hulka, kvaliteeti ja tehnilist seisundit ning teatama Rendileandjale viivitamatult, kuid mitte hiljem kui kahe (2) päeva jooksul kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kõigist temale teatavaks saanud puudustest ning pretensioonidest seoses Seadmetega. Kahe (2) päeva möödumisel loetakse, et Seadmed vastavad Lepingus toodud hulgale ning Rentnik ei oma Seadmete kvaliteedi ega tehnilise seisundi osas pretensioone (v.a. võimalikud varjatud puudused, mida ei ole hoolsa kontrollimise käigus võimalik nimetatud aja jooksul tuvastada).

4.3. Seade peab tagastamisel olema samas tehnilises seisundis, milles Rentnik Seadme sai, arvesse võttes normaalset kulumist. Seade (seadme kohver vm) pakendatakse tagastamisel vastavalt pakendamise juhendile. Juhul, kui Seade ei ole tagastamisel pakendatud vastavalt pakendamise juhendile, on Rendileandjal õigus nõuda Rentnikult kompensatsiooni vastavalt kehtivale hinnakirjale.

4.4. Seade tagastatakse sellekohase kirjaliku märke tegemisega Lepingule või eraldi Seadme tagastamise akti alusel, millele kirjutavad alla Poolte esindajad. Kui Seadmete hulk, kvaliteet või tehniline seisund ei vasta tagastamisel Lepingu tingimustele, väljastab Rendileandja vastava akti.

4.5. Kui Rendileandja tuvastab Seadme tagastamisel või selle järgselt Seadme kasutuskõlbmatuks muutumise või Seadme väärtuse olulise vähenemise asjaolu tagajärjel, mille eest on vastutav Rentnik, on Rendileandjal õigus omal valikul kas keelduda Seadme vastuvõtmisest ja nõuda Rentnikult hüvitist summas, mis vastab uue Seadme uushanke hinnale või võtta Seade vastu ning nõuda Rentnikult Seadme parandamise ja remondiga kaasnevate kõigi kulude hüvitamist.

4.6. Seade loetakse kaotsiläinuks, kui Seadet ei ole tagastatud Rendileandjale 10 (kümne) päeva jooksul arvates Rendiperioodi lõppemisest.

4.7. Kui Rentnik ei tagasta Seadet Lepingu lõppemisel tähtaegselt, on Rendileandjal õigus rakendada abinõusid, sh omaabi Seadme osas valduse taastamiseks.

5. Renditasu ja tagatisraha

5.1. Rendileandja annab Lepinguga kokkulepitud Seadmed Rentnikule rendile Seadme üleandmise ajahetkel kehtiva rendihinnakirja alusel. Alates 8. päevast rakendub soodustus -10%. Alates 31. päevast rakendub rendisoodustus -20%. Rendileandjal on õigus nõuda Rentnikult ettemaksu tasumist. Hinnakirjas märgitud hindadele lisandub käibemaks. Renditasu sisaldab tasu üksnes Seadme kasutamise eest. Renditasu ei sisalda muuhulgas tasu punktis 6.1 nimetatud teenuste eest, Seadmetes kasutatava kütuse, määrdeainete jm tavapärase kasutamisega seotud kulutusi. Eelnimetatud teenuste eest tasutakse vastavalt Rendileandja või teenust osutava kolmanda isiku poolt kehtestatud sellekohasele hinnakirjale

5.2. Renditasu kuulub tasumisele Rendileandja poolt väljastatava sellekohase arve (sh ettemaksuarve) alusel. Juriidilisest isikust Rentnikele väljastatakse rendiarved Rendiperioodi jooksul 2 (kaks) korda kalendrikuus, reeglina 15-ndal ja 30-ndal kalendripäeval. Kui Rendileandja ei ole teisiti määranud, väljastatakse arved maksetähtajaga 5 päeva. Füüsilisest isikust Rentnikule väljastatakse rendiarve Seadme tagastamisel või Lepingu lõppemisel. Arve mittesaamine ei vabasta Rentnikku arve maksmise kohustusest. Rentnik kohustub Rendileandjat teavitama arve mittesaamisest 3 (kümne) päeva jooksul. Pooled loevad, et Rentniku poolset arve kättesaamist tõendab muuhulgas Rendileandja poolt arvete väljastamisel kastutatava kolmandast isikust teenusepakkuja sellekohane logifail.

5.3. Renditasu makstakse rendiarvete alusel Lepingus või Kliendilepingus fikseeritud viisil ja tähtajaks. Füüsilisest isikust Rentnikud on kohustatud teistsuguse kokkuleppe puudumisel tasuma renditasu hiljemalt Seadme tagastamisel. Renditasu ja muud Lepingu alusel tasumisele kuuluvad maksed loetakse Rentniku poolt tasutuks arvates hetkest, mil tasutav summa on laekunud Rendileandja arveldusarvele või tasutud sularahas Rendipunkti.

5.4. Rendileandjal on õigus nõuda Rentnikult nii enne Seadme Rentniku kasutusse andmist kui ka Rendiperioodi jooksul tagatisraha tasumist. Tagatisraha suuruse määrab Rendileandja, kuid see ei või ületada Rentnikule rendile antavate Seadmete uushanke hinda.

5.5. Rendileandja ei ole kohustatud hoiustama Rentniku poolt tasutavat tagatisraha eraldi kontol ega tasuma nimetatud tagatisrahalt Rentnikule intressi.

5.6. Rentnikul on õigus nõuda Rendileandjalt tagatisraha tagastamist hiljemalt ühe nädala möödumisel pärast Seadme tagastamist, mille rendile- või üleandmise eelduseks oli tagatisraha maksmine.

5.7. Rendileandjal on õigus tasaarvestada ning vähendada tagastamisele kuuluvat konkreetse Seadme rendile andmisega seoses tasutud tagatisraha ja/või ettemaksu summa ulatuses, milles Rendileandjal on Rentniku vastu rahalisi nõudeid nii konkreetse Seadme rendile andmisega seoses, samuti teiste rendile antud Seadmetega seoses.

5.8. Rentniku poolt mistahes makse tasumisega viivitamisel on Rentnik kohustatud maksma Rendileandjale viivist 0,5% tähtaegselt tasumata summalt iga viivitatud päeva eest, samuti hüvitama kogu kahju, sh õigusabi- ja inkassoteenuse kasutamisega seotud kulud, mida viivis ei kata.

5.9. Rentnik on teadlik ja aktsepteerib, et tema poolt Lepingu rikkumise korral on Rendileandjal õigus Lepingu sõlmimise ja täitmise käigus Rendileandjale teatavaks saanud Rentniku isikuandmeid (ees- ja perekonnanimi, isikukood, elukoht, vajadusel Rentniku foto, isikut tõendava dokumendi koopia, andmed Lepingulise kohustuse mittetäitmise, sealhulgas võlgnevuse suuruse kohta) edastada kolmandatele isikutele (inkassofirmad, õigusnõustajad, advokaadibürood) võlgnevuse sissenõudmise, renditud Seadmete tagastamise ning Rentniku krediidivõimelisuse hindamise eesmärkidel.

5.10. Rentnik nõustub tema poolt Rendileandjale avaldatud järgmiste isikuandmete: isikukood, maksehäire tekkimise ja lõppemise kuupäev ning summa, edastamisega AS-ile Krediidiinfo ning lubab loetletud andmete töötlemist krediidiotsuste langetamise eesmärgil AS-i Krediidiinfo hallatavas maksehäirete registris. AS-ile Krediidiinfo Rentniku andmete edastamise õigus tekib kui Rentnikul on täitmata käesolevast lepingust tulenev rahaline kohustus. Isikuandmete AS-i Krediidiinfo poolt töötlemise tingimustest, samuti andmete edastamise alustest ja ulatusest saate lähemat teavet veebilehelt www.krediidiinfo.ee. Samuti nõustub Rentnik oma isikuandmete edastamisega kolmandatele isikutele Rendileandja kliendiuuringute (sh kliendi rahulolu küsitluste) tegemiseks. Rentnikul on õigus igal ajal nõuda, et Rendileandja lõpetaks Rentniku isikuandmete edastamise käesolevas punktis nimetatud kolmandatele isikutele. Ühtlasi on Rentnikul õigus igal ajal nõuda, et Rendileandja informeeriks Rentnikku teda puudutavatest isikuandmetest, mida Rendileandja on kolmandatele isikutele edastanud, samuti isikutest, kellele isikuandmeid on edastatud.

6. Teenuste ja vara müük

6.1. Poolte kokkuleppel võib Rendileandja osutada Rentnikule eraldi tasu eest muuhulgas järgmiseid teenuseid: paigaldamise järelevalve, seadistus, transport, puhastamine, seadmete peale- või mahalaadimine, seadmete operaatorteenus.

6.2. Poolte kokkuleppel müüb Rendileandja Rentnikule Seadmeid ja/või Seadmete rendiga kaasnevaid tarvikuid (nt lihvkettad, tolmuimeja kotid jne). Kuni ostuhinna täieliku tasumiseni jääb vara omand Rendileandjale (omandireservatsioon).

7. Poolte kohustused

7.1. Rentnik on kohustatud:
7.1.1. kasutama renditud Seadet heaperemehelikult ning üksnes vastavuses Seadme kasutusotstarbega.
7.1.2. järgima Seadme kasutamisel kõiki Rendileandja poolt temale teatavaks tehtud juhiseid ning eeskirju, sh kasutus- ja ohutuseeskirju, tagama nimetatud juhiste ja eeskirjade tutvustamise oma töötajatele ning teostama järelevalvet Seadet vahetult kasutavate Rentniku töötajate tegevuse üle. Mistahes ebaselguse või küsimuse tekkimisel on Rentnik kohustatud võtma aga Rendileandjaga viivitamatult ühendust;
7.1.3. järgima Seadme kasutamisel kõiki ohutuseeskirju, sh tagama Seadmega töötavate Rentniku töötajate poolt nõuetekohaste kaitsevahendite (sh kaitseriietus) kasutamise, samuti tagama Objektil, kus Seadet kasutatakse, kõigi ohutusnõuete täpse järgimise.
7.1.4. ilma Rendileandja kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kooskõlastuseta mitte muutma, modifitseerima ega parandama omal algatusel Seadet.
7.1.5. teatama Rendileandjale koheselt Seadme mistahes kahjustumisest, funktsioonide osalisest või täielikust kahjustumisest, lekkest või hävimisest, samuti Seadme kaotsiminekust ning rakendama omal kulul abinõusid kahju suurenemise vältimiseks.
7.1.6. mitte andma ilma Rendileandja eelneva sellekohase kirjaliku nõusolekuta Seadet kolmandate isikute valdusesse ega kasutusse. Kolmandaks isikuks ei loeta Rentniku valduse teenijaid, sh töötajaid, keda Rendileandja kasutab püsivalt oma majandus- ja kutsetegevuses.
7.1.7. tagama omal kulul Seadme tavapärase korrashoiu, eelkõige kõrvaldama puudused, mida saab kõrvaldada Seadme hariliku säilitamise hulka kuuluva koristamise või parandamisega.
7.1.8. teatama Rendileandjale koheselt Seadme asukohaks oleva Objekti aadressi muutumisest. Seadme väljaviimine Eesti Vabariigi territooriumilt ilma Rendileandja eraldi sellekohase kirjaliku nõusolekuta ei ole lubatud.
7.1.9. tasuma õigeaegselt Seadme kasutamise eest kokkulepitud renditasu ning Rendileandja poolt osutatavate või vahendatavate täiendavate teenuste eest.
7.1.10. tagastama Rendiperioodi lõppedes Seadme Rendileandjale Lepingus fikseeritud tingimustel ja korras.

7.2. Rendileandja on kohustatud:
7.2.1. andma Seadme Rentnikule üle ning tagama Seadme vastavuse Lepinguga kokkulepitud tingimustele.
7.2.2. tegema Seadmele remonti, mida ei hõlma Üldtingimuste p 7.1.7 Kui Seadme remondivajadus on tingitud Seadme mittenõuetekohasest kasutamisest Rentniku poolt, on Rendileandjal õigus nõuda Rentnikult remondiga seotud kõigi kulutuste hüvitamist.

8. Vastutus

8.1. Pooled vastutavad Lepingu rikkumisega teisele Poolele tekitatud kogu kahju eest, mida ei kata tasutud viivis või kindlustushüvitis, kui Lepingust ja selle lisadest ei tulene teisiti.

8.2. Rentnik vastutab Rendiperioodi aja jooksul Seadmete kadumise, hävimise ja kahjustumise eest, sh Seadmete rikete eest, välja arvatud rikked, mis on tingitud Seadme normaalsest kulumisest või Rendileandja poolt temal lasuva remondikohustuse nõuetekohasest täitmata jätmisest. Juhul, kui Seade renditakse Rentnikule koos operaatori teenusega, siis Rentnik ei vastuta Seadme kahjustumise eest. Seadme rentimisel operaatori teenusega kohustub Rentnik tagama üldise ohutuse objektil. Rendileandja ei vastuta Seadme ja operaatori töö korralduse eest ning seadme tööst tingitud riskide eest, sh valedest instruktsioonidest või Poolte vahel kokku lepitud konkreetsest tööülesandest väljaspool tekkinud kahjude eest.

8.3. Seadmete kaotsimineku ja hävimise korral loetakse Rendileandja kahjuks sama Seadme uushanke hind, kahjustumise korral aga Seadme kordategemiseks vajalike tööde kohalik keskmine turuhind.

8.4. Rendileandja ei vastuta Rentniku poolt Seadmete kasutamise käigus Rentnikule või kolmandale isikule tekitatud kahju eest. Kasutamisjuhendis oleva võimaliku vea tõttu tekkinud kahju eest vastutab Rendileandja.

8.5. Rendileandja vastutus Seadme katkimineku korral Rendiperioodi jooksul piirdub üksnes Seadme väljavahetamise, selle võimatusel aga Seadme remondikohustusega mõistliku aja jooksul arvates sellekohase teate kättesaamisest ning Rentniku poolt Seadme Rendileandjale tagastamisest. Rendileandja ei vastuta Seadme funktsioonide osalise või täieliku lakkamise korral Rendiperioodi jooksul Rentnikule sellega seoses tekitatud mistahes kahju eest, sh Rentniku poolt saamata jäänud tulu või kolmandate isikute poolt Rentnikule esitatud nõuete eest, Rentniku poolt planeeritud tööde edasilükkumisest või viivitusest tuleneva võimaliku kahju eest. Rendileandja ei vastuta eelmises lauses kirjeldatud kahjude eest ka juhul, kui kahju tekkimine on seotud Seadme Rentnikule Lepingus kokku lepitud ajast hilisema üleandmisega, v.a. Rendileandja poolse tahtluse või raske hooletuse korral.

8.6. Seadme juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko, samuti Seadme valdamisega seotud suurema ohu allika poolt tekitatud kahju hüvitamise kohustus läheb Rentnikule üle arvates Seadme üleandmisest Rentnikule.

9. Lepingu lõppemine ja lõpetamine

9.1. Leping lõpeb Seadme tagastamisel, samuti ülesütlemisel Lepingu dokumentides, sh käesolevates Üldtingimustes fikseeritud alustel.
9.2. Rendileandjal on õigus Leping erakorraliselt üles öelda, teatades sellest Rentnikule kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis vähemalt 3 (kolm) kalendripäeva ette, kui:
9.2.1. Rentnik ei ole tasunud Lepingu järgset mistahes makset 10 (kümne) kalendripäeva jooksul arvates tasu maksmise kohustuse tekkimisest;
9.2.2. Rentniku tegevuse või tegevusetuse tulemusena halveneb Seadme seisund või tekib oht Seadme kaotsiminekuks, rikkumiseks või kasutamiskõlbmatuks muutumiseks;

9.2.3. Rentnik annab Seadme kolmandale isikule allkasutusse ilma Rendileandja sellekohase eelneva kirjaliku nõusolekuta;
9.2.4. juriidilisest isikust Rentniku suhtes on algatatud likvideerimis- või pankrotimenetlus või füüsilisest isikust Rentniku suhtes on algatatud pankrotimenetlus.
9.2.5. Rentnik rikub mistahes muud temale Lepingust või seadusest tulenevat kohustust ning ei kõrvalda rikkumist mõistliku aja jooksul vaatamata Rendileandja sellekohasele kirjalikule meeldetuletusele.
9.3. Rentnikul on õigus Leping korraliselt üles öelda Seadme tagastamisõigusega samadel põhimõtetel.

10. Muud tingimused

10.1. Pooltevahelised Lepinguga seotud teated peavad olema kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, kui Lepingust ei tulene teisiti.

10.2. Lepingu tingimusi võib muuta mõlema Poole kirjalikku taasesitamist võimaldaval kokkuleppel.

10.3. Lepingu täitmisest tulenevad Poolte vahelised vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlus Harju Maakohtus.

10.4. Rendisuhtele kohaldatakse Võlaõigusseaduse üürilepingu sätteid.